نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
با خبر پیوستن نیمار به یووه باید چه برخوردی کرد؟

با خبر پیوستن نیمار به یووه باید چه برخوردی کرد؟

 

نیمار در آستانه پیوستن به یوونتوس است. این خبر البته همزادی دیگر نیز دارد: نیمار به یوونتوس نخواهد پیوست. اینکه چه کسانی و با چه دلایلی مدعی تحقق گزینه نخست هستند و کدام گروه در زمره باورمندان به دومین گزاره هستند، موضوع گزارشی است که در ادامه خواهید خواند.

 

Globoesporte در نسخه آنلاین خود با اشاره به جدی بودن گزینه یوونتوس در میان انتخاب‌های نیمار آورده است:

 

انتقال نیمار مسابقه‌ای دو طرفه میان پاری‌سن‌ژرمن و بارسلونا نیست. با کمرنگ شدن نقش رئال‌مادرید در این جدال دشوار، یوونتوس است که بی‌صدا و با چراغ خاموش شرایط این بازیکن را زیر نظر دارد و آماده است در بهترین زمان ممکن ماجرا را به نفع خودش به اتمام برساند. تا مادامی که یوونتوس به سلاحی به نام پائولو دیبالا مجهز است هیچ چیز حتی قیمت بالای نیمار نیز نخواهد توانست جلودار تحقق این انتقال باشد. دیبالا به همراه 100 میلیون یورو کلیدی برای سوار شدن نیمار در پرواز پاریس به تورین خواهد بود.

 

چیرو ونه‌راتو در برنامه La Domenica Sportiva Estate شبکه تلویزیونی Rai Sport در خصوص احتمال پیوستن نیمار به یوونتوس گفت:

 

دیبالا مهاجمی بسیار کارآمد است اما در سیستم 3‐3‐4 با نقش محوری کریستیانو رونالدو و حضور بازیکنانی آماده؛ شانسی کمتر برای حضور ثابت دارد. در نقطه مقابل نیمار با آن قیمت گزافی که پی‌اس‌جی برایش در نظر گرفته نیز مقاصد زیادی برای رفتن ندارد و اگر در نهایت پاریسی‌ها موفق به راضی کردن او نشوند، چاره‌ای جز انتخاب یکی از میان یووه، بارسا و شاید رئال ندارد. در این لحظه هیچ‌کس با قاطعیت نمی‌تواند مسیر نیمار را بگوید اما در قالب حدس و پیش‌بینی به وضوح می‌توان یکی از سه باشگاه نامبرده را با شانس‌هایی کمابیش نزدیک به هم، تیم آینده این ستاره برزیلی دانست.

 

Calcio Mercato نیز پیوستن نیمار به یووه را غیرممکن ندانسته و خاطرنشان کرده است:

 

شاید ورود پاراتیچی در ماه ژوئن به ماجرای انتقال نیمار ریسک شکست او در این پروژه را بالا می‌برد اما استراتژی عدم موضع‌گیری رسمی در قبال این بازیکن و رصد اوضاع، بهترین تاکتیک از سوی مدیر ورزشی یووه در ماهی که گذشت بود. حالا و در اواخر ماه اوت داستان به طور کلی تغییر کرده و یووه به راحتی می‌تواند یک گزینه بسیار جدی برای نیمار به حساب بیاید. لغزش و تعلل بارسا قطعاً به معنای یوونتوسی شدن نیمار در روزهای آتی خواهد بود.

 

مائوریتسیو پیستوکی خبرنگار با سابقه Premium Sport و Sport Mediaset اما در حساب کاربری‌اش در توئیتر در خصوص ماجرای نیمار و یووه نظر دیگری را عنوان می‌کند.

 

پیوستن نیمار به یوونتوس تکرار همان داستان انتقال پپ گواردیولا به یووه است. این اخبار تنها شوکی کوچک و مقطعی بر سهام باشگاه یوونتوس در بورس دارند و دیگر هیچ.

 

آندرسینیو داور قدیمی فوتبال برزیل نیز در گفتگو با TMW احتمال پیوستن هموطنش به یوونتوس را بسیار ضعیف توصیف کرد.

 

نظر من در این لحظه که با شما صحبت می‌کنم این است که احتمال وقوع این انتقال چیزی قریب به صفر درصد است. این فقط یک بازی رسانه‌ای برای ترساندن بارسلونا است و خواست قلبی این بازیکن بازگشت به اسپانیا است. می‌توانم به شما اطمینان بدهم که هیچ چیزی به نفع بیانکونری در این ماجرا وجود ندارد.

 

 

 

روزنامه AS چاپ مادرید اما در میان آن دسته از رسانه‌ها است که احتمال پیوستن نیمار به یوونتوس را بسیار بالا می‌داند.

 

موقعیت یووه برای به خدمت گرفتن نیمار بسیار مساعدتر از بارسا است. بسته پیشنهادی بیانکونری به پی‌اس‌جی انتقال دیبالا به علاوه 100 میلیون یورو است که روی میز این باشگاه قرار دارد. این در حالی است که بارسلونا هیچ بسته چشمگیری جز پیشنهاد انتقال قرضی و علاقه قلبی نیمار به این تیم در اختیار ندارد. یووه نه‌تنها مشکلی با فرستادن جواهر آرژانتینی‌اش به فرانسه ندارد بلکه ترسی از حقوق بالای نیمار نیز ندارد و آماده مذاکره برای پرداخت مبلغ مورد توافق میان این باشگاه و فوق‌ستاره برزیلی است.

 

پائولو پاگانینی کارشناس ورزشی شبکه تلویزیونی Rai Sport در حساب کاربری‌اش در توئیتر تصریح کرده است:

 

یوونتوس در ساعت‌های اخیر بسیار به جذب نیمار نزدیک شده و سناریوی انتقال دیبالا با 100 میلیون یورو با مخالفت چندانی از سوی پی‌اس‌جی مواجه نشده است. اطرافیان نیمار به او برای پیوستن به بارسا و رئال فشار می‌آورند و او را وسوسه می‌کنند اما در صورت موافقت مشروط پاریسی‌ها برای انتقال نیمار به یووه، او چاره‌ای جز پذیرفتن این ترانسفر ندارد و فرصت پیوستن به تورین را در این شرایط بغرنج از دست نخواهد داد.

 

فابریتزیو بیازین در یادداشتی که Tuttomercatoweb منتشر کرده با تحلیل حضور نیمار در یوونتوس، آورده است:

 

در 48 ساعت گذشته همه از بسته ترکیبی دیبالا و 100 میلیون یورو برای یوونتوسی کردن نیمار صحبت می‌کنند اما پیش از هر چیز باید به این سوال پاسخ داد که آیا اساساً این بازیکن ارزش چنین بهای گزافی را دارد یا خیر؟ حضور او در تورین به بهای همین مبلغ به اضافه خروج دیبالا محدود نخواهد شد و یووه می‌بایست سالیانه چیزی در حدود 37 میلیون یورو دستمزد به او پرداخت کند. در یک سو کادر مدیریتی باید پاسخگوی مسائل اقتصادی حضور این بازیکن در تیم باشند و در سوی دیگر مربی نیز باید تعیین کند که آیا حضور او دستاورد فنی ویژه‌ای برای تیم تحت هدایت او و تاکتیک‌هایش خواهد داشت یا خیر. اما مورد مشترکی که هم مدیران و هم سرمربی تیم باید پیش از ورود به موضوع انتقال نیمار به دقت مورد بررسی قرار دهند: حاشیه‌های احتمالی است که این بازیکن می‌تواند در رختکن پدید آورد. بی‌تردید پاسخ به این ابهامات و پرسش‌ها پیش‌نیازی جدی برای ورود به پروسه انتقال او به یوونتوس است.

 

روزنامه Mundo Deportivo نیز به عنوان نزدیک‌ترین روزنامه به کاتالان‌ها، همچون همتایان دیگرش در اسپانیا، شانس یووه برای جذب نیمار را در 48 ساعت گذشته بیشتر از بارسا دانسته است.

 

یووه رسماً برای شکار نیمار وارد مذاکره با این بازیکن شده و با داشتن سلاحی همچون دیبالا مسیری راحت‌تر از بارسا را پیش‌روی خود می‌بیند. این در حالی است که از اردوی دیگر رقیب این دو تیم (رئال‌مادرید) خبر رسیده که زیدان از مدیران این باشگاه خواسته مقدمات حضور پاول پوگبا را در مادرید فراهم کنند. زیزو در پیام خود آشکارا هافبک فرانسوی را به این مهاجم برزیلی ترجیح داده است. این یعنی کنار رفتن یک رقیب قدرتمند و نزدیک شدن بیش از پیش یووه به ستاره جدایی‌طلب پاری‌سن‌ژرمن.

 

 

 

فرانچسکو رِپیچه ورزشی‌نویس برجسته و قدیمی فوتبال ایتالیا نیز در گفتگو با نسخه ایتالیایی Calcio Mercato در خصوص این ماجرا متذکر شده است:

 

یوونتوس توانایی یک انقلاب بزرگ در روزهای واپسین نقل و انتقلات تابستانی را دارد. واضح‌تر بگویم اگر ناگهان در صفحه تلفن همراهم یک آگاه‌سازی ببینم و پس از باز کردن آن متوجه شوم نیمار به یوونتوس پیوسته خیلی تعجب نخواهم کرد. بسته پیشنهادی یووه آنقدر وسوسه‌برانگیز و قابل بررسی است که پاری‌سن‌ژرمن را برای انجام این انتقال اغوا کند.

 

پائولو روسی خبرنگار JTV اما در حساب کاربری‌اش در توئیتر به اخبار مرتبط با حضور نیمار در یووه بی‌تفاوت است و معتقد است نباید به این اخبار دلخوش کرد.

 

دیبالا در پی‌اس‌جی، نیمار در یووه؟ ! سناریوهایی اینچنینی همیشه مناسب روزهای بی‌خبری ایام نقل و انتقالات تابستانی هستند؛ اخباری برای سرگرمی کاربران.

 

لوکا مارکتی خبرنگار Sky Sport Italia نیز در گفتگویی رادیویی با Il Sole 24 Ore، پیوستن نیمار به یوونتوس را چندان جدی ندانسته است.

 

فکر نمی‌کنم مدیران یوونتوس پیشنهادی برای به خدمت گرفتن نیمار به این بازیکن و یا اطرافیانش داده باشند. منبع این خبرها می‌تواند نشأت گرفته از تلاش‌های اطرافیان او برای افزایش چانه‌زنی و مذاکرات او با بارسلونا باشد.

 

ماسیمو پاوان خبرنگار ارشد Tutto Juve و از فعالان رسانه‌ای متمایل به باشگاه یوونتوس نیر در خصوص ماجرای نیمار و یووه نوشته است:

 

اخبار پیوستن نیمار به یووه درست شبیه روزهای نخست فصل نقل و انتقالات است؛ همان روزهایی که پپ گواردیولا در آستانه پیوستن به یوونتوس در رسانه‌ها معرفی می‌شد. البته اعتراف می‌کنم که روند جدی شدن این انتقال در روزهای اخیر شدت یافته اما همچنان نمی‌توان قاطعانه در مورد آن صحبت کرد. از طرف دیگر نیز نباید تلاش‌ها و میل بارسلونا را نادیده گرفت. اما اینکه نه رسانه‌های ایتالیایی بلکه رسانه‌های معتبر اروپایی اخبار مرتبط با احتمال حضور نیمار در یووه را مطرح می‌کنند بیش از آنکه نیاز به راستی‌آزمایی داشته باشد بیانگر این نکته مهم است که شکاف میان یوونتوس با باشگاه‌های بزرگ از میان رفته و همگان یووه را به عنوان یکی از بزرگان حال‌حاضر فوتبال جهان پذیرفته‎اند؛ باشگاهی که علی‌رغم قیمت‌گذاری هنگفت پاریسی‌ها، از سوی این رسانه‌ها؛ تمام ابزارهای لازم را برای ورود به این معامله بزرگ را دارد. اما واقعیت پنهان این است که سطح اقتصادی بانوی‌پیر به آنها این اجازه را نمی‌دهد که به همین راحتی به نیمار و آوردن او به تورین بیاندیشد؛ چراکه انتقال او به مراتب دشوارتر از آوردن کریستیانو رونالدو به تورین است. این یک حقیقت محض است که همبازی شدن نیمار با رونالدو برای تمام هواداران بیانکونری جذاب و در اندازه‌های تحقق یک رویاست اما باید پذیرفت که شاید این امکان فعلاً قابلیت تحقق نداشته باشد.

 

گفتنی است نیمار 27 ساله در 11 فصل گذشته و در قالب باشگاه‌های سانتوز، بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن جمعاً 467 بازی و 292 گل به ثمر رسانده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: